Recipe: Tasty Tempoyak Ikan Patin

Tempoyak Ikan Patin. Tempoyak merupakan makanan yang biasanya dikonsumsi sebagai lauk saat menyantap nasi. Tempoyak diriwayatkan dalam Hikayat Abdullah sebagai makanan sehari-hari penduduk Terengganu. #ikanpatin #masakan Resepi turun temurun masakan tempoyak ikan patin bahan - bahan ada dalam video. selamat mencuba. dijamin sedap ikan patin tempoyak. Menikmati gulai tempoyak ikan patin di Restoran S.

Tempoyak Ikan Patin Tempoyak durian dapat dimasak bareng ikan patin. Artikel ini telah tayang pada Sajian Sedap dengan judul "Resep Ikan Patin Kuah Tempoyak Enak Ini Tidak. Masakan khas Palembang berupa tempoyak ikan patin yang bercita rasa manis dan pedas. Hello bunda.Kali ini kita memiliki Resep Tempoyak Ikan Patin. Resep ini memiliki 15 Bahan utama, dan 5 cara memasaknya.

Resep Tempoyak Ikan Patin

  1. Siapkan 1 kg Ikan patin.
  2. Cukup 100 gr Tempoyak (durian fermentasi).
  3. Cukup Bumbu Halus:.
  4. Sediakan 6 siung bawang putih.
  5. Siapkan 4 siung bawang merah.
  6. Sediakan 2 cm jahe.
  7. Sediakan 2 cm kunyit.
  8. Siapkan 2 biji kemiri.
  9. Siapkan 2 buah cabe rawit merah.
  10. Siapkan 3 buah cabe merah keriting.
  11. Siapkan Bumbu Tambahan:.
  12. Cukup 2 batang serai, memarkan.
  13. Siapkan 3 cm lengkuas, memarkan.
  14. Sediakan 1 sdt Garam.
  15. Siapkan 1 sdt gula pasir.

Adonan tempoyak dibuat dengan cara menyiapkan daging durian, baik durian lokal atau durian monthong. Di dalam entri saya berkenan dengan resepi Ikan Patin Masak Tempoyak cara Pahang, di SINI, saya telah menerima banyak komen dari pembaca blog saya terutama dari Temerloh dan Kuala Lipis. Tempoyak ikan patin, Pangasius in sweet and spicy tempoyak sauce, specialty of Brengkes Tempoyak Ikan Patin recipe Palembang style steamed pangasius fish with spicy. Cik Ain Style NI rujukan kepada sesiapa yang baru nak cuba Ikan Patin Masak Tempoyak Menu kali ini saya tunjukkan cara - cara untuk memasak ikan patin masak.

Untuk Cara Memasaknya, Klik Selengkapnya

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Prepare Appetizing Gulai Taghuk Jabung Khas Bengkulu

Recipe: Perfect Sambal goreng tempoyak

How to Prepare Yummy Pepes Tempoyak